Digitalkameraer
Glimmer

Digitalkameraer

Her troede man, at det var mændene, der havde patent på interessen for teknik, men ikke når det gælder digitalkameraer. Der er det kvinderne, der dominerer. En undersøgelse foretaget af Fuji viser, at de fleste privatfotos primært tages af kvinder. 

Det skal være Smart og funktionelt

Kvinder vælger i stigende grad at købe digitalkameraer, men er ikke interesserede i den bagvedliggende teknologi. – Det vigtigste er, at kameraet er let at bruge, at det ser godt ud og at det tager gode billeder. Dette behov indfrier digitalkameraer, som forener et lækkert design med en professionel fototeknik. Kameraet fylder ikke meget mere end en mobiltelefon, så det bør være fast inventar i håndtasken. 

Brugervenligt

Vi kvinder gider ikke kompliceret teknik med svære indstillingsfunktioner. Det skal være let at tage, printe og dele billederne. Digitalekameraer er udstyret med mange tekniske, men let håndterbare funktioner. 

Let at printe billeder 

Fuji imødekommer også et stigende behov for at kunne printe sine billeder når som helst og hvor som helst. Kameraet kan tilsluttes en printer, hvilket betyder, at du slipper for at skulle overføre billederne til en computer først. På denne måde kan man med sit Fuji kamera både printe via nettet (ved at sende billederne direkte til en fotoforhandler), via fotoforhandleren ved at aflevere sit hukommelseskort, via en kiosk placeret hos fotohandleren (hvor man indsætter sit hukommelseskort) samt via en printer direkte tilsluttet kameraet.

Familiefotografering er blevet rigtig populært

Kvinderne er med til at tegne udviklingen

Mange mener, at det er mændene, der tegner den tekniske udvikling, men når det gælder digitalkameraer, er det i høj grad kvinderne, der påvirker udviklingen. Ifølge Fujis statistikker er den typiske køber af digitalkameraer kvinde i alderen 21 – 40 år, hvilket understreger kvindernes stigende interesse for de digitale kameraer.

2 kommentarer

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *