Hvad skal jeg skrive om på Facebook?
I afsnittet om Forberedelse foreslog vi dig at lave en liste med alle de ord, som du gerne vil forbinde med din virksomhed eller dine produkter og ydelser. Dit indhold, dvs det du skriver på Facebook, skulle gerne handle om de samme ting: Dine kunders problemstillinger, hjælp til at løse kundernes problemer, hvordan din virksomhed løser problemerne og hvordan man vælger dine services eller produkter. Hvis du har besluttet dig for at skrive en gang om ugen eller oftere på Facebook, er det en god ide at lave en lille mappe med forslag og ideer til emner, du kan skrive om på Facebook. Spørg dine kolleger om de har nogle gode historier eller spørg dine venner hvad de gerne vil høre om virksomheden eller om produkterne. Du kan også bruge siden på Facebook til at spørge dine brugere, hvad de godt kan lide at læse om.
I sidste ende skal det du skriver om opfylde en eller flere af disse:
● Gøre dine læsere klogere
● Hjælpe dine læsere
● Underholde dine læsere
● Fortælle dine læsere noget om dig, din virksomhed eller dens produkter som de ikke vidste, gerne noget ærligt og menneskeligt
Hvor tit skal jeg skrive på Facebook?
Kig på dine resssourcer i virksomheden og kig på hvor højt du prioriterer Facebook som medie. Det er en kombination af disse to, der fortæller dig hvor ofte du skal skrive på Facebook. Hvis du kun ser Facebook som et af mange supplementer til din hjemmeside og en blandt andre ting, du gør for at få kunder, behøver du ikke at skrive mere end 1-2 gange om ugen. Men hvis du vil noget med Facebook og vil have brugere og læsere på din side, skal du overveje at skrue op for aktiviteterne. Kikser det en enkelt uge eller to, gør det ikke spor. Tværtimod kan du slippe afsted med meget, hvis du kommunikerer det på din side.
Har du derimod valgt Facebook som dit primære online medie og mødested med dine kunder, skal du sørge for at have godt gang i siden. Det vil sige Facebook-opdateringer (billeder, tekster, kommentarer, video) flere gange om dagen. Det må ikke blive så omfattende at dine kunder får for meget. du kan også spørge nogle af dine kunder, efter noget tid, om de synes du skriver for lidt eller for meget og bruge deres kommentarer til at justere omfanget af dine opdateringer.