Hvor lander brugerne når de besøger din Facebook side?
Glimmer

Hvor lander brugerne når de besøger din Facebook side?

Nye brugere på din Facebook Side starter på den side/fane, der hedder Væg. Det kan være meget smart, for det giver straks de besøgende en fornemmelse af den aktivitet og de samtaler, der foregår inde på din side. Her kan både du og dine brugere skrive – og her ligger både billeder, tekster, links og video.

Men der er også mulighed for at skabe en ny og unik ‘startside’ på din Facebook Side. Det er især en god ide, hvis I har et særligt behov for at kommunikere noget virksomhedsrelateret eller vise jeres kampagnemateriale på Facebook Siden.

Hvordan skaber jeg liv på Facebook Siden?

Selv om en levende og god Facebook side opstår, når brugerne kommenterer og debatterer og lægger indhold op, er det dig som sidens ejer, der skal sætte gang i tingene.

  • Besvar alle dine brugeres spørsgmål. Det kan være en stor opgave og kan måske hurtigt blive for stor en udfordring efterhånden som siden vokser. Men det er et godt mål at have i starten.
  • Fortæl om jeres arbejde lige nu og her. Åbent, ærligt og menneskeligt.
  • Bed dine brugere om hjælp – eller spørg til deres mening om en sag eller jeres nye produkt. I afsnittet om forberedelse, foreslog vi at fokusere på de problemer jeres kunder måske har og hvordan de kan løses.
  • Opret begivenheder: Brug Facebooksiden til at fortælle om et arrangement, I holder med virksomheden. De brugere, der tilmelder sig eller kommenterer din begivenhed, sender automatisk beskeden videre i deres eget netværk og på den måde spredes budskabet om jeres arrangement.
  • Afhold mini-konkurrencer på Facebooksiden: Bed folk om at kommentere og være med i lodtrækningen om et produkt eller en service. 

Hvordan gør jeg virksomhedens Facebook side mere interessant?

I mange sammenhænge vil brugerne primært se siden præsenteret sammen med profilbilledet, og derfor er det vigtigt, at billedet er spændende og vedkommende. Gerne inspirerende eller anderledes.Brug fx et anderledes udsnit af logoet eller få lavet et særligt logo til jeres Facebookside. Husk at billedet højest må være 200 px bredt, men helt op til 600 px højt. Udnyt fx højden til at skrive lidt om Facebooksiden eller om virksomheden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *