Sådan kommer du i gang på Facebook
Glimmer

Sådan kommer du i gang på Facebook

Når du skal til at bruge Facebook og andre sociale tjenester, er det en god ide at overveje følgende:

  1. Hvem henvender jeg mig mest til på Facebook? I stedet for at tænke på at din målgruppe er alle mennesker i Danmark, kan det være gavnligt at gøre din foretrukne kunde meget konkret: Tænk på en enkelt person, som kunne være din yndlingskunde. Overvej køn, alder, arbejde, oplevelse med dit produkt eller din service – og hvad kunne han eller hun have glæde af fra dig? Du kan skrive det ned eller du kan tænke på en bestemt kunde, som du kender.
     
  2. Hvad vil jeg give mine kunder? Overvej kort hvordan du vil give dine kunder et godt besøg på din Facebook side – og hvordan det er forskelligt fra din hjemmeside (hvis du har en). Hvis du kun har tænkt dig at komme med tilbud og produkttekster, er det ikke sikkert at du får mange besøgende. Tænk hellere på at fortælle åbent og ærligt om hverdagen i din virksomhed, om nyheder fra din branche eller om nogle af de problemstillinger, du hører fra dine kunder, så du viser at du gerne vil hjælpe nye kunder med at løse deres problemer. Tænk igen på din yndlingskunde og sørg for at siden imødekommer hans eller hendes behov. På den måde kan din Facebookside faktisk blive en god hjælp og rådgivning for alle der besøger siden. 
     
  3. Hvordan ser jeg ud på nettet? Som nævnt tidligere begynder de fleste deres tur på internettet med en søgning. Ofte på Google og mere og mere på Facebook. Det betyder at din virksomhed, blandt andet, opleves gennem de billeder og videoer, der ligger på nettet. Tænk over hvilke billeder og eventuelt videoklip, du vil have frem, når man søger efter din virksomhed.

Vores forslag til billeder og video du kan gøre klar er: 

Logo og billeder (Du kan bruge filformaterne png, jpg eller jpeg):

  • Din virksomheds logo – gerne i flere varianter
  • Produktlogoer (hvis du må bruge dem)
  • Billeder af dig
  • Billeder af direktører, medarbejdere, kunder (hvis du har deres tilladelse)
  • Produktbilleder (hvis du må bruge dem)
  • Billeder fra din virksomhed
  • Video (Du kan bruge filformatet mpeg)
  • Video med præsentation af virksomhed
  • Video med præsentation af produkterne
  • Video med forklaring af dine services
  • Video med forklaring af dine services
  • Video med kunder, der anbefaler din virksomhed

Læs mere:

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *